pascalenmarieke.reismee.nl

Eerste dagen in New York

Hai, Met twee volgestopte backpacks, twee kleinere rugzakken en heel veel zin stapten we afgelopen zondag het vliegtuig in. Op weg naar de eerste stop van onze reis: New York. Na een goede vlucht kwamen we aan het begin van de middag op JFK aan. De bagage lag al klaar, zodat we snel de airtrain en vervolgens subway in konden springen. Aangezien we al om 15u bij ons hotel aankwamen, konden we het niet laten om toch nog even sfeer te proeven in dé stad en zijn we naar Times Square gereisd. Wat een drukte, wat een artistieke omgeving! Heel bijzonder. Gisteren zijn we New York echt gaan verkennen. Om 9u stapten we aan boord van de boot die ons naar Staten Island bracht. Staten Island is niet zo bijzonder, de boottocht des te meer. Je hebt vanaf de boot nl. een prachtig uitzicht op Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Na de boottocht zijn we richting Ground Zero gegaan, waar we het 9/11 memorial hebben bezocht. Erg indrukwekkend! Hierna volgden bezoekjes aan Starbucks (bedankt Emiel en Lotte) Wall Street, de New York Stock Exchange en Pier 17. Ook hebben we over de Brooklyn Bridge gewandeld en zijn we wezen winkelen bij Abercrombie & Fitch (dank Ton, Carla, Femke, Sanne en Erik!). Waar het gisteren prachtig weer was, is het vandaag druilerig. Vanochtend zijn we vroeg de metro ingestapt om - met dank aan de eetclub, Kim, Adinda en Marcel - een bezoek te brengen aan het Rockefeller Center. Van verschillende kanten kregen we te horen dat het uitzicht van het Rockefeller mooier was dan de Empire State Building, bovendien hoefde je er nooit lang in de rij te staan. Dat laatste klopt als een bus! We waren er ruim voor 9u en konden in één keer doorlopen. Ideaal! Het uitzicht was prachtig. Niet alleen konden we mooi op Central Park neerkijken, maar ook hadden we goed zicht op Empire State en Chrysler Building. Ik ga er een eind aan breien. Het is inmiddels bijna 17u. ik wil nog even wat foto's plaatsen voordat we naar het Yankee Stadium gaan, waar de NY Yankees tegen de Boston Red Sox spelen. Wederom pakken we de metro. De zevendaagse kaart (dank Michiel en Jacqueline) is echt een aanrader. Het geeft veel vrijheid! See ya! Pascal & Marieke

Sarah

Lekkah bezagh! En nu alweer een verslagje.. wat ben je toch vleitig Marie. ;-) Goed te horen dat de eerste dagen al meteen leuk zijn geweest. Veel plezier jongens en geniet er maar van! X

Mars

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten!! Veel herkenning ook, indrukwekkend, de drukte etc. Leuk om jullie eerste verslagje te lezen. Veel plezier bij de NY Yankees!! Dikke x

Frank de Ridder

Klinkt goed! Geniet van de wedstrijd dan ga ik de foto's bekijken. Groeten!

Marijke

Oh, wat klinkt het allemaal bekend en heerlijk!! Ik wilde al terug, maar met dit soort berichten wil ik dat nog meer en sneller! Geniet nog even lekker en veel plezier vanmiddag met fietsen!! xxxx

Cornell

Haai!Super leuk om zo jullie enorme trip te volgen.. wij genieten ondertussen van jullie huis.. en van biertje :) xx F&C

Rianne & Erik

Wat leuk om jullie zo te volgen in new york! Nu willen wij ook weer heeeel graag!!
Heel veel plezier! X

Menno & Louise

Super leuk om jullie reis te volgen. Blijf lekker veel schrijven. Veel plezier en geniet!!
X

Isabelle Meesters

Leuk om jullie op deze manier te volgen...Heel veel plezier!

X

Ps: geslaagd bij Abercrombie & Fitch?! :P

Sacha

Goed te horen dat het leuk is. Geniet van alles. Veel pelzier bij de Yankees. In Dresden hebben we geprobeerd te skypen maar niet gelukt, de verbinding op de kamer was te slecht. Bij thuiskomst was het Ziggo kastje stuk, dus geen mail, telefoon en tv. Medewerker Ziggo is langs geweest en zie alles doet het weer. We proberen wel te skypen, Marwin komt straks.

Martin & Ans

Heel veel plezier op jullie reis. We zullen jullie proberen te volgen.

Dianne

Wat leuk om te lezen!! Wij genieten hier wel mee hoor, al werkend en de regen die tegen de ramen tikt :) x